سنگ کف حیاط

همه آن چیزی که باید راجع به سنگ کف حیاط بدانید

سنگ کف حیاط به عنوان یکی از فاکتور های اصلی در زیبایی خانه به حساب می آید که متاسفانه بسیاری آن را نادیده می گیرند  بسیاری از افراد آن طور که لازم است به سنگ کف حیاط خود اهمیت نمی دهند آن ها تصوری می کنند که این یک نوع هزینه ی اضافی است غافل از اینکه سنگ کف حیاط تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه شما دارد و به عنوان یکی از فاکتور های مهم دکوراسیون و زیبایی منزل به حساب می آید .

برای پوشش کف یک حیاط انتخاب های بسیار زیادی در مقابل تان قرار دارد که هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارند برخی از آن ها ارزان بوده اما برخی دیگر زیبا هستند ، برخی دیگر نیز پیاده سازی و اجرای سریعی دارند . انتخاب شما باید در چهارچوب این فاکتور ها باشد تا دقیقا آن را بر اساس نیاز های خود انتخاب کنید .

اگر شما نیز قصد دارید در مورد سنگ کف حیاط اطلاعات بیشتری داشته باشید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چون مطالب بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار می دهیم .

اهمیت استفاده از سنگ کف حیاط

حیاط یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه به حساب می آید و می توان گفت جزو قسمت های بسیار پرطرفدار و البته پر تردد یک ساختمان نیز می باشد . عموم بازدید کنندگان در وهله ی اول ورود به یک ساختمان یا خانه با حیاط آن مواجه می شوند و می توان گفت که زیبایی حیاط  یک خانه بیانگر زیبایی و دکوراسیون کلی یک خانه می باشد . به عبارتی یک ساختمان اولین تاثیر خود را به وسیله ی حیاط خود می گذارد اگر حیاط شما عاری از هر گونه فاکتور زیبایی شناختی باشد مطمئنا نمی توانید تاثیر مناسبی بر روی میهمانان خانه تان داشته باشید . این موضوع محدود به میهمانان یک خانه نمی باشد بلکه بر روی افراد صاحب خانه نیز تاثیر گذار است . چراکه  طبق یافته های روان پزشکی سطحی که روی آن قدم بر می دارید تاثیر مستقیمی بر روی افکار و میزان شادابی و رضایت درونی شما دارد . این موضوع را زمانی که روی یک کف ماسه و یک کف سنگ کاری شده قدم بر می دارید به خوبی می توانید احساس کنید. مقاله کفسابی ساختمان را مطالعه فرمایید

برای پوشش کف حیاط یک خانه انتخاب های بسیار زیادی دارید . شما می توانید با آجر ، سیمان ،موزاییک و یا حتی خاک و ماسه آن را بپوشانید ولی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال پوشش های خاکی و ماسه ای بسیار ارزان هستند و به راحتی می توان آن ها را پیاده سازی کرد اما تمیز کردن آن ها بسیار دشوار بوده و نمی توان از لحاظ زیبایی شناختی چندان به آن ها تکیه کرد. ( اما ما به شما روش های براق کردن سنگ را آموزش می دهیم ) از طرفی موارد دیگر یا هزینه ی بسیار زیادی دارند و یا مقاومت بالایی ندارند . از این رو می باشد که اغلب افراد به سنگ فرش کردن و یا انواع سنگ های مخصوص کف حیاط پناه می آورند . این سنگ ها در کنار زیبایی خود دارای مقاومت عالی نسبت به شرایط محیطی مختلف هستند و می توانند در کنار هزینه ی مصرفی به خوبی به شما خدمت کنند. البته این امر منوط به این است که شما از سنگ مناسب و البته استاد کار مناسب برای کف حیاط خود استفاده کنید.

سنگ جزو آن دسته از مصالحی است که در قسمت های مختلف یک خانه مانند ،نما ، دیوار، کف آشپزخانه ، حمام و… مورد استفاده قرار می گیرد کف حیاط نیز جزو آن دسته از مکان هایی است که می توان در آن از سنگ استفاده کرد . سنگ دارای ویژگی های کلیدی می باشد که می تواند برای کف حیاط بسیار مناسب باشد . از آنجایی که حیاط همواره در معرض تغییرات دمایی قرار دارد و بسیار پر تردد است لذا می بایست ماده ی بکار رفته برای کف آن علاوه بر ساختار زیبا دارای استحکام و پایداری مناسب هم باشد  و این ها تمام مواردی هستند در سنگ وجود دارد .

 سنگ علاوه بر داشتن استحکام و مقاومت دمایی بالا؛ دارای رنگ ها و طرح های مختلف است و می تواند طرح و رنگ متفاوتی به کف حیاط شما ببخشد از این رو می باشد که بیشتر افراد برای کف حیاط خود از سنگ استفاده می کنند.

البته باید این نکته را در نظر داشت باشید که سنگ کف حیاط نباید رگه های آهکی داشته باشد چون سنگ هایی که دارای رگه های آهکی هستند دارای مقاومت کم تر نسبت به تغییرات محیطی هستند و نمی توان به عنوان سنگ های با کیفیت برای کف از آن ها استفاده کرد لذا هر چه سنگ رگه های آهکی و خاکی کمتری داشته باشد برای کف حیاط مناسب تر است .

آیا می دانید هزینه های سنگسابی و کفاسبی بر چه معیارهایی محاسبه می شود

انواع سنگ کف حیاط

سنگ های کف حیاط انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی ها و مزیت هایی دارند که آن را برای سلیقه های مختلف منحصر بفرد کرده است . اما قبل از هر چیزی در نظر داشته باشید که برای سنگ کف حیاط منزل خود از سنگ هایی استفاده نمایید که صاف و صیقلی نباشند و تا حدی دارای زبری و اصطکاک باشند چون حیاط در معرض باد و باران قرار دارد و چنانچه سطح سنگ و کف حیاط شما کاملا صیقلی باشد دیگر امکان تردد بر روی آن در فصول سرد وجود نخواهد داشت چون افراد به راحتی روی آن سر می خورند و حرکت روی آن غیر ممکن می شود . لذا در انتخاب سنگ دقت کنید که فلیم شده باشند.  فلیم کردن فرایندی است که بر روی سطح سنگ ساختاری زبر و خشن ایجاد می کنند تا افراد در هنگام حرکت روی آن سر نخورند.

در ادامه انواع مختلف سنگ ها را به شما معرفی می کنیم که به عنوان سنگ کف حیاط مورد استفاده قرار می گیرند .

سنگ کف حیاط
سنگ کف حیاط

استفاده از آهک  به عنوان سنگ کف حیاط

سنگ اهک جزو آن دسته از سنگ هایی می باشد که در فضا ها و مناطق گرم به عنوان سنگ کف حیاط مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به خوبی گرما را جذب نموده و در رنگ های مختلفی اعم سفید و خاکستری وجود دارد .

این سنگ به دلیل تطبیق مناسبی که با گرما دارد و نیز رنگ روشنش به خوبی می تواند نور را منعکس کند و در مناطق روشن و قسمت های دارای سایه به خوبی در ایجاد روشنایی نقش آفرینی می کند.

استفاده از کاشی به عنوان سنگ کف حیاط

کاشی به دلیل داشتن رنگ های متنوع و نیز البته وفور آن در بازارهای داخلی به عنوان یکی از گزینه های مناسب مورد توجه قرار گرفته است . البته باید در نظر داشته باشید که می بایست از کاشی های مخصوصی که سطح آن ها فلیم شده است استفاده نمایید تا بتوانید به راحتی هر چه تمام تر در فصول سرما بر روی آن تردد کنید . باید  خاطر نشان کرد که کاشی نیازمند نگهداری  و مراقبت های ویژه ی خود است.

شاید برایتان سوال باشد که کفسابی چیست؟

استفاده از گرانیت به عنوان سنگ کف حیاط

گرانیت جزو آن دسته از سنگ های بسیار عالی برای ساختمان سازی می باشد . اگر در محل زندگی شما معادن این سنگ وجود دارد توصیه می کنیم تا از آن ها به  عنوان سنگ کف حیاط خود استفاده کنید . گراینیت جزو سنگ های گران قیمت می باشد اما با توجه به کیفیت و البته دوام بسیار بالایی که دارد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کف ساختمان باشد . این سنگ در برابر سرما و گرما دارای مقاومت بالایی است وهیمن امر آن را برای کف حیاط های مختلف مناسب کرده است چرا که کف حیاط همواره در معرض تغییرات دمایی است .

 سنگ گرانیت مازاد بر استحکام دمایی بالایی که دارد از طیف رنگی بسیار زیادی هم برخودار است که سبب می شود قشر زیادی از سلایق را راضی کند .گرانیت از رنگ های یشمی گرفته تا سیاه همگی را در خود دراد و کمتر سنگی را می توان یافت که مازاد بر استحکام و پایداری دارای تنوع رنگ بالایی هم باشد.

استفاده از تراورتن به عنوان سنگ کف حیاط

تراورتن جزو سنگ های پر طرفدار در امر ساختمان سازی جهانی می باشد این سنگ به دلیل نفوذ پذیری کم و نیز ضخامت و استحکام بالایی که دارد یکی از بهترین گزینه ها برای کف حیاط می باشد و می تواند سالیان دراز مقاومت کند . تراورتن نسبت به سنگ آهک نفوذ پذیری کمتری دارد و نسبت به گرانیت هم ضخامت بیشتری دارد

 این امر باعث می شود تا تراورتن انتخاب بهتری نسبت به این دو گزینه باشد . این سنگ به دلیل سازگار که با دما دارد و نیز ویژگی های ساختاری آن به عنوان یک از سنگ های مناسب برای پاهای برهنه به حساب می آید از این رو می باشد که تراورتن برای قسمت های کناری استخر بسیار مناسب است و می تواند گزینه ی  بسیار خوبی باشد.

خدمات سنگسابی و کفسابی را از متخصصین ما درخواست کنید

سنگ کف حیاط
سنگ کف حیاط

استفاده از سنگ آبی یا خاکستری به عنوان سنگ کف حیاط

سنگ آبی یکی از پر طرفدار ترین سنگ ها برای کف حیاط می باشد که می تواند بسیار مورد توجه ساختمان ساز ها قرار گیرد این سنگ ها دارای ساختاری ورقه ورقه بوده که در راستای خطوط شکاف خود شکسته می شوند و همین امر زیبایی بی نظیری را به آن ها بخشیده است . شما می توانید از این زیبایی بی نظیر برای تزئین کف حیاط خود استفاده نمایید.

البته برای ایجاد طرح های منظم تر  می توان از سنگ های  مستطیلی آن با ابعاد منظم استفاده کرد که در بازار در طرح ها و انواع مختلف وجود دارند و شما می توانید طرح های زیبایی را به وسیله ی این سنگ ها در کف حیاط خود ایجاد کنید.

استفاده از بتن پیش ساخته به عنوان سنگ کف حیاط

بتن جزو آن دسته از موادی می باشد که  پیاده سازی و نگهداری آن آسان بوده و هزینه های آن نیز بسیار کم می باشد از این رو است که برای کف حیاط در مناطق مختلف ایران به عنوان گزینه ای مناسب به حساب می آید اما مسلما این ارزانی می تواند معایبی نیز داشته باشد . بتن عموما افراد را دل زده می کند چون طرح و رنگ بخصوصی ندارد و زیاد در جلب نظر موفق عمل نمی کند. همه این دلایل باعث شده است تا کف های پیش ساخته ی بتنی ایجاد شوند سنگ های بتنی در حین ارزانی دارای تنوع رنگ بسیار بالایی می باشند و هیمن امر باعث شده است تا بتواند نظر قشر بسیاری را به خود جذب کند . مقاله کفسابی بتن را از دست ندهید

استفاده از سنگ های بتنی از پیش ساخته برای افرادی مناسب است که می خواهند رنگ زیبایی به حیاط خود بدهند و در عین حال هزینه های خود را نیز پایین نگه دارند. البته لازم به ذکر است که این کف های سنگی نفوذپذیر می باشند و به جای دفع آب آن را به خود جذب می کنند  به همین سبب است که به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای پیاده رو ها و قسمت های همیشه مرطوب حیاط به حساب می آیند.

مزایای استفاده از سنگ برای کف حیاط

سنگ مزایای بسیار زیادی دارد که آن را بعنوان یکی از گزینه های بسیار مناسب برای کف ساختمان ها و خانه ها تبدیل کرده است . سنگ علاوه بر نگ زیبا که دارد مقاوت بسیار بالایی هم دارد که آن را در برابر شرایط نامناسب جوی که در فضای بیرونی یک خانه و در فضول مختلف وجود دارد مقاوم می کند . سنگ ها در عین سادگی در نگهداری به راحتی شسته می شوند و می توان همواره آن ها زیبا نگه داشت . برای شستن سنگ ها هیچ گونه نیازی به مواد شوینده نیست بلکه به راحتی می توان به وسیله ی کمی آب آن ها را مثل روز اول تمیز کرد واین یک مزیت بسیار عالی برای حیاط یک منزل می باشد که تنها در سنگ های طبیعی می توان به آن دست یافت

البته باید این نکته را خاطر نشان کرد که وجود باران های اسیدی در منطقه ی محل زندگی شما ممکن است تا حدی جلای این سنگ ها را از بین ببرد  لذا هنگام تصمیم گیری به سنگ فرش کردن حیاط خود تمامی این نکات را در نظر بگیرید.

به این صفحه امتیاز دهید 🙂
[تعداد رای ها: 4 میانگین: ]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.