سنگسابی در تهران

خدمات سنگسابی در تهران با کفسابی لوکس

از عملیات سنگسابی در چه مواردی استفاده می­شود؟


سنگسابی در تهران ، به منظور تراز کردن کفپوش­های سنگی و براق و صیقلی نمودن سنگ های نصب شده بر روی دیوارها و سطوح مختلف، انجام عملیات سنگسابی و کفسابی را برعهده می­گیرد. در زمان ایجاد بنا، هر آنچه دقت در زمینه نصب و اجرای اسلاب­ های سنگ انجام گیرد، باز هم سطوح کف سنگی نیاز به تراز پیدا می­کند. در این مرحله سنگسابی می­تواند خطاهای موقع نصب را جبران کرده و با سابیدن سنگ­ها، سطوح ناصاف را لایه برداری کرده و یکدست و تراز نماید. سطوح سنگی، در طول زمان بر اثر استفاده از آنها و آلودگی­ های محیطی، شفافیت و درخشندگی خود را از دست می­دهد و جهت بازگشت به جلوه ابتدایی نیاز به عملیات سنگسابی وجود دارد.

مراحل عملیات سنگسابی و کفسابی کدامند؟


عملیات مختلف که توسط سنگسابی در تهران روی سطوح سنگی انجام می­گیرد، عبارتند از:


عمل ساب زنی سنگ Stone Grinding


سنگ­هایی که تازه برش خورده اند دارای لبه های تیز و سطوح ناهموار و زبر و خشن هستند. برای صاف کردن لبه های تیز و سطوح خشن از عملیات ساب زنی استفاده می­شود. این مرحله، پرفشارترین مرحله­ کار روی سنگ است که با صاف کردن لبه ها همراه است. پس از انجام این مرحله از عملیات سنگسابی، حمل و نقل سنگ­ها به راحتی  و بدون زخمی کردن دست­ها امکان­پذیر خواهد شد.


عمل سابیدن سنگ Stone Rubbing


کفسابی یا سنگسابی سنگ مرمر و انواع دیگر سنگ ­ها، مهمترین قسمت در مرحله اجرا و نصب سنگ های مرمر جدید است که سنگسابی در تهران به بهترین نحو انجام می­دهد. این عملیات، ناهمواری ­های روی سطوح سنگی و اتصال بین سنگ­ها در سنگفرش کردن آنها را از بین می­برد. در این مرحله تمامی لبه ها و ناهمواری­های موجود را از بین برده و سطحی صاف و هموار به وجود می­آورد. همچنین در مرحله کفسابی یا سنگسابی، خط و خش های با عمق زیاد هم از روی سنگ حذف خواهند شد. بدیهی است که تمامی آلودگی های سطحی بر روی سنگ هم در این فرآیند، برداشته خواهد شد.


عمل صاف کردن سنگ Stone Honing


طی عملیات صاف کردن، سطوح سنگی توسط ابزارهای چرخشی مخصوصی از جنس الماس یا سابنده­های الماسی سابیده می­شود که  توسط آن سطوح سنگ یکدست شده و درخشندگی طبیعی آن احیا می­گردد. در این مرحله از سنگسابی یا کفسابی سطوح سنگی، ترک خوردگی ­ها و خش ­های باقی مانده از مراحل قبلی به طور کامل رفع خواهند شد و ظاهری صاف و تمیز حاصل می­شود. روش کار سنگسابی در تهران  آنقدر موثر است که برخی کارفرمایان جهت کم کردن هزینه­ ها و قیمت های سنگسابی و کفسابی خود، همین مرحله را نیز کافی می­دانند.


عمل صیقلی کردن سنگ Stone Polishing

سنگسابی در تهران در عملیات صیقلی کردن یا پولیش کاری، از لقمه­ هایی از جنس الماس یا از دیگر سنگ­های معدنی استفاده می­نماید که باعث می­شود سنگ مرمر در این مرحله از کار، درخشندگی متوسطی را پیدا می­کند. البته برای سنگ­های مرمری که از نصب آنها زمان زیادی نگذشته باشد کیفیت انجام کار این مرحله می­تواند کافی باشد.


عمل پرداخت یا بلوری کردن سنگ Stone crystallizing


در این مرحله، پرداخت­کاری یا بلوری کردن سنگ انجام می­شود. سنگسابی در تهران با این عملیات، حالت آینه ­ای و درخشندگی را در سطوح سنگی بوجود می آورد. در فرایند کریستالیزاسیون ابتدا مایع اسیدی روی سطح انواع کفپوش سنگی مثل مرمر، تراورتن و لیمستون limestone اسپری می­شود. سپس عملیات پرداخت سنگ، توسط لقمه ­های بسیار نرم که دارای پدهای پشم فولادی هستند آغاز شده و سنگسابی بر روی کف اسیدی شده با سرعت استاندارد دستگاه، انجام می گیرد. این عمل یک ترکیب جدید خیلی نازک روی سطح سنگ تولید می کند که درخشندگی فوق العاده ای به آن می­دهد.

پیشنهاد میکنم مطلب کفسابی در تهران را نیز مطالعه نمایید

ماشین آلات مخصوص عملیات کفسابی و سنگسابی کدامند؟

سنگسابی در تهران
سنگسابی در تهران


شرکت سنگسابی در تهران از کارآمد ترین و به روز ترین دستگا­ه ­ها جهت عملیات کفسابی و سنگسابی استفاده می­نماید. در حال حاضر دستگاه­ های سنگسابی حرفه ای وجود دارد که برای انواع عملیات grinding ، honing و polishing کاربرد دارند. این ماشین آلات برای تعمیر و بازیابی سنگ هایی با جنس و نوع مختلف از جمله سنگ مرمر، تراورتن، سنگ آهک، Terrazzo و گرانیت مورد استفاده قرار می­گیرد. این ماشین آلات کاملا قدرتمند بوده، و دارای عملکرد و بهره وری نامحدود است.
ماشین Honing یک ابزار چرخشی است که با یک فرآیند سایشی بر روی سطوح سنگی، بافت سطح را بهبود می­بخشد و عمدتا با دقت زیاد و از طریق یک مسیر کنترل شده، برای صاف کردن سطح و لبه ­های سنگ استفاده می­شود.
ماشین Grindingاغلب از یک ابزار چرخشی دستی، که به عنوان ابزار dremel نامیده می شود، برای ساب زنی سنگ ها استفاده می­شود.

محصولات مراقبت از سنگ­های کف چه هستند؟


جهت تمیزکاری، مراقبت، صیقل کاری، کریستالی کردن و حفاظت سنگ، سنگسابی در تهران محصولات متفاوتی را به کار می­برد که عبارتند از:
مایع براق کننده crystal gloss ،
این محصول از ترکیب اسید اکسالیت، سیلیکات، مواد مرطوب کننده و آب تشکیل شده است و برای از بین بردن خراش­های جزیی روی سنگ­های کلسیمی کاربرد دارد. هر لیتر آن برای تمیز کردن 30 مترمربع از کفپوش سنگی استفاده می­شود.
پودر براق کننده   Polishing powder،
برای سطوح گرانیتی کاربرد دارد که بعد از عملیات پولیش کردن با سابنده الماسی به مقداری از پودر، آب اضافه کرده و برای براق کردن سطح سنگ استفاده می­شود.
مایع صابون سنگ  Stone soap،
این محلول برای از بین بردن لکه و کثیفی روی سطح سنگ استفاده می­شود. کاربرد این محلول در حین عملیات ساب زنی و صاف کردن سنگ می­باشد. سنگسابی در تهران استفاده از این محصول را موثر می­داند.
ماده محافظ سنگ Stone protector،
این محصول برای همه نوع سنگ کاربرد دارد و مواد تشکیل دهنده آن آب و امولسیون پلیمری می­باشد. کاربرد آن در مرحله نهایی کفسابی و سنگسابی است و جهت جلوگیری از لکه ­های چربی و مایعات استفاده می­شود.
مایع حفظ تمیزکاری سطح سنگ Streak cleaner،
این مایع از محلول غیر یونی با PH طبیعی و رایحه­ های خوشبو کننده، ترکیب شده که با نسبت یک به صد با آب مخلوط شده و جهت حفظ تمیزی سطح سنگ و محو کردن خطوط تمیزکاری استفاده می­شود.

چگونه می توان یک تخته سنگ مرمر را برق انداخت؟


سنگسابی در تهران براق کردن سنگ مرمر را در مراحل مختلف انجام می­دهد.
– ابتدا در مرحله تمیز کردن، سطح سنگ مرمر را با پارچه نرم و خشک پاک کنید تا خاک و آلودگی های سطحی را از بین ببرید.
– یک اسفنج غیر ساینده را با آب گرم مرطوب کنید، آنرا فشار دهید تا آبش خارج شود و دوباره سطح مرمر را پاک کنید.
– پاک کننده تجاری سنگ را روی سطح مرمر اسپری کرده و آن را با یک پارچه تمیز و نرم پاک نمایید.
– سطح مرطوب سنگ را با پارچه شموآز chamois که یک نوع چرم نرم انعطاف پذیر است که از پوست گوسفند یا بز ساخته شده است، خشک کنید.
سنگسابی در تهران عملیات دیگر را با ماشین آلات سنگسابی و کفسابی انجام می­دهد.

چگونه می توان کفپوش سنگی را پولیش کرد؟


– تقریبا نصف فنجان پودر براق کننده را به یک فنجان آب تمیز اضافه کنید و روی سطح سنگ بریزید.
– در روش دستی، با یک برس از موی طبیعی، ناحیه کف زمین را برس بزنید و آلودگی­های آن را تمیز کنید.
– سنگسابی در تهران به طور معمول از دستگاه با سرعت چرخش به میزان RPM 175 و با وزن 60 تا 70 کیلو گرم، که دارای با یک پد با موی طبیعی است، استفاده کرده و آلودگی­های سطح سنگ­های کف زمین را برطرف می­کند.
 – در صورت نیاز پودر براق کننده را اضافه کنید و با آب تمیز مخلوط نمایید.

چه محصولات تمیزکننده­ ای برای استفاده در تمیزکاری سنگ مرمر امن است؟


موسسه سنگ مرمر MIA توصیه می کند که از سرکه، آب لیمو یا سایر پاک کننده های حاوی اسید از جمله سفید کننده بر روی سنگ مرمر، استفاده کنید. کارشناسان سنگسابی در تهران توصیه می کنند محلول آب و صابون ملایم به کار برید. آنها می­گویند: “در آشپزخانه آلودگی وجود ندارد که شما نتوانید با آب و صابون از دستش خلاص شوید.”

چگونه از سنگ مرمر حفاظت کنیم؟


بهتر است هر روز سطح کفپوش سنگ مرمر را گردگیری کرده و رطوبت را از روی آن بزداییم. هر چند مدت برای حفظ درخشانی سطوح مرمر از سنگسابی در تهران کمک بگیرید. ابتدا بایستی خاک و آلودگی­ های سطحی، سطح سنگ مرمر را از بین برد. به همین دلیل، سطح را با پارچه ­ای نرم و مرطوب مالش داده و خاک آن را پاک کنید. وقتی که آلودگی ­ها از سطح سنگ پاک شد، می­توانید براق کردن را شروع کنید. مقداری پودر براق کننده را با آب مخلوط کرده و روی سنگ مرمر پخش کنید و سطح سنگ را با این پوشش براق کننده، پرداخت کنید و بگذارید مدتی روی سطح باقی بماند. در این مرحله می­توانید برای از بین بردن خراش­ها و خش خوردگی­های روی سنگ، اقدام کنید. قبل از استفاده از انواع سنباده شنی، سطح سنگ مرمر را با آب مرطوب کرده و عملیات سنباده زنی را شروع کنید.

 نماشویی و سنگسابی نما چگونه انجام می­گردد؟

نماشویی و سنگسابی نما
نماشویی و سنگسابی نما


تمامی جلوه یک بنا در نمای آن ساختمان است. نمای سنگی به ویژه سنگ مرمر یکی از محبوبترین اجراهای نمای ساختمان است. ولی متاسفانه نمای سنگی، در اثر مرور زمان جلوه اولیه خود را از دست می­دهد. نما، آسیب پذیرترین بخش ساختمان است، زیرا مستقیما در برابر اثرات مخرب زیست محیطی از جمله آلودگی هوا، دود وسایل نقلیه، باران های اسیدی، تابش آفتاب مستقیم، و ریزش مصالح ساختمانی قرار گرفته است و به تدریج زیبایی اولیه خود را از دست می­دهد. ظاهر نازیبای ساختمان به زیبایی محله ها و تمامی شهر آسیب می­رساند. روش مقابله با این آسیب، نماشویی و سنگسابی نماست. سنگسابی در تهران بهترین روش­ها برای عملیات سنگسابی نما و برگرداندن آن به جلوه روزهای اول را اعمال می­کند. این روش از لحاظ مالی نیز مقرون به صرفه بوده و از هزینه های بازسازی نما و تعویض سنگ­های نما جلوگیری می نماید.

آیا می توان سنگ مرمر را سنباده زد؟


یکی از بهترین روش­ها برای براق کردن سنگ مرمر با حفظ خواص آن، استفاده از سابند‌های الماسی برای سنباده زدن است که سنگسابی در تهران از این روش ساب‌زنی به عنوان ماندنی‌ترین روش و همچنین به عنوان ترمیم کننده از آن استفاده می­نماید. ابتدا کفپوش سنگ مرمر را با استفاده از  سمباده‌ی ساینده‌ی الماسی  می­سابند، سپس توسط  سنباده‌های نرم‌تر روی آن را به آرامی می‌سابند تا سطح سنگ براق و درخشان گردد. اگر پرداختی سخت و ماندنی بخواهیم و خراش­های سطح سنگ کم باشد، بهترین انتخاب استفاده از سابنده‌های الماسی است.

سنگسابی روی کابینت و سینک ­های سنگی آشپزخانه به چه نحو است؟

سنگسابی روی کابینت و سینک ­های سنگی
سنگسابی روی کابینت و سینک ­های سنگی


سطوح سنگی روی کابینت، کانتر یا پیشخوان آشپزخانه و هم چنین سینک ظرفشویی آشپزخانه که از سطوح سنگی در ساخت آنها استفاده شده، به مرور زمان و در طول استفاده دچار آسیب، ترک و خراشیدگی می­گردند، جای خاموش کردن آتش سیگار و یا سوختگی روی آن باقی می­ماند، رنگ آن کدر شده و به زردی تغییر رنگ می­دهد و حتی بوی نامطبوعی از سنگ به مشام می­رسد. برای بازگرداندن آنها به حالت مطلوب، بهترین راه یاری خواستن از سنگسابی در تهران است. روش­های خانگی نیز وجود دارد که با امتحان کردن آنها می­توانید تاثیر آن در تمیز کردن این نواحی را ببینید. از بین بردن لکه ها روی پیشخوان یا اپن آشپزخانه بسیار سخت است. با استفاده از جوش شیرین و کمی آب می­توانید یک خمیر بسازید و اثر آن را در از بین بردن لکه­ ها امتحان کنید. خمیر را روی لکه بگذارید و سپس توسط یک پارچه نرم یا حوله آن را در یک حرکت دایره ای روی لکه مالش دهید، این روش در از بین بردن بسیاری از لکه­ ها کمک می کند و برخی از لکه های سخت تر را بی­رنگ می­کند. این خمیر برای دفع بوی بد نیز موثر است. پس از بین رفتن لکه­ ها، سنگسابی در تهران، عملیات سنگسابی و کفسابی را جهت صیقلی کردن این سطوح اعمال می­نماید. روش های موثر سنگسابی کابینت ها را از این قسمت بخوانید

فواصل زمانی برای براق کردن سطوح سنگی چقدر است؟


براق سازی سطوح سنگی کاری است که باید به طور مرتب انجام گیرد. تعیین فواصل زمانی بستگی به عوامل مختلفی دارد:

  • نگهداری و مراقبت از سنگ چگونه انجام گرفته باشد.
  • تردد و رفت و آمد بر روی کفپوش سنگی به چه میزان باشد.
  • جنس و نوع سنگ چه باشد.


به طور معمول سنگسابی در تهران، پیشنهاد می­کند که عمل سنگسابی در جاهای پرتردد مثل مراکز تجاری شلوغ، به طور هفتگی یا ماهانه انجام گیرد ولی در جاهای کم تردد مثل مجتمع­ های مسکونی این کار می­تواند سالانه یک بار یا دو بار انجام پذیرد.
روش کاربردی که سنگسابی در تهران، پیشنهاد دارد اینست که برای تعیین فواصل زمانی براق سازی، قسمتی از محوطه که با اسلاب­های سنگی پوشیده شده را براق کنیم و هر چند وقت یکبار بررسی کنیم که آیا کدر شده یا نه. در زمانی که تشخیص دادیم که نیاز به براق شدن وجود دارد، آن زمان را برای فواصل سنگسابی در نظر بگیریم.

به این صفحه امتیاز دهید 🙂
[تعداد رای ها: 3 میانگین: ]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.