پولیش سنگ کف

اسم پولیش سنگ کف ساختمان را بسیاری از افرادی که ساختمان آن ها دارای سنگ باشد شنیده اند اما ماهیت آن ممکن است برای بسیاری جای سوال باشد. این روز ها با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی دیگر بازسازی ساختمان ها گزینه ای عاقلانه به شمار نمی آید و اغلب افراد به تعمیرات آن پناه می برند در بین تعمیرات ممکن است شما هم کلمه پولیش سنگ کف را شنیده باشید اما

  • این پولیش سنگ کف دقیقا چیست؟
  • چه کاربردی دارد ؟
  • پولیش سنگ کف چگونه انجام می شود ؟

این ها همگی سوالاتی هستند که می خواهیم در طی این مقاله به صورت مفصل به آن ها بپردازیم چنانچه موارد فوق نیز برای شما سوال شده اند می توانید تا انتهای این متن مار را همراهی کنید تا به پاسخ آن ها برسید.

چرا پولیش سنگ کف؟

اغلب سنگ هایی که به عنوان سنگ کف استفاده می شوند بعد از مدتی آن شفافیت و براقی روز اول خود را از دست می دهند و ظاهری کدر به خود می گیرند به گونه ای که حتی بعد از چندین مرتبه تی کشیدن و تمیز کاری باز هم براق نمی شوند و ظاهر اولیه خود را مجددا به دست نمی آورند. به همین سبب است که عموما صاحب خانه ها با دیدن این گونه صحنه ها ابراز نا امیدی کرده و ممکن است به توصیه برخی از آشنایان از مواد مختلفی همچون جوهر نمک ،لیمو ترش ، شوینده های شیمیایی و یا مواد اسیدی دیگر برای پاک کردن کدری و تمیز کردن سنگ کف ساختمان خود اقدام کنند. غافل از اینکه این مواد نه تنها نمی توانند درخشش را به سنگ های شما برگدانند بلکه باعث می شوند تا بیش از پیش کدر شوند. شما را دعوت میکنم به خواندن مطلب براق کردن سنگ ساختمان

 در برخی حالات نیز مواد اسیدی باعث تخریب سنگ شده و برای همیشه رنگ و لعاب آن را از بین می برد که صرفا به وسیله ی کفسابی می توان رنگ و نمای مجددا را به آن برگرداند .

در این جا است که شما نیازمند پولیش سنگ کف می شوید تا بتوانید مجددا نما و زیبایی را به سنگ های کف منزل خود برگردانید اما واقعا پولیش سنگ کف چیست؟ و چگونه می تواند باعث براق سازی شود؟

پولیش سنگ کف چیست؟

سنگ های کف یک ساختمان را می توان به کفش های انسان تشبیه کرد . همانطور که این کفش ها بعد از مدتی دیگر لکه هایشان به وسیله ی  دستمال و آب از بین نمی رود، سنگ های کف ساختمان نیز بعد از مدتی به چنین مرحله ای می رسند . در این حالت برای برگرداندن آن براقی مجدد اولیه باید آن ها را واکس یا پولیش نمایید .

هردوی این کلمات یک معنا می دهند حتی به پولیش سنگ کف ، واکس سنگ کف نیز می گویند. این فرایند که با استفاده از مواد ویژه صورت می گیرد سبب می شود تا سنگ های کف ساختمان شما مجددا نما و براقیت اولیه خود بیابند. علاوه بر این پولیش سنگ کف درزها ، فرج ها و سوراخ ها ریز را می گیرد و باعث می شود تا سنگ کف شما در برابر هر گونه آب و ماده ی دیگر نفوذ ناپذیر شود . همین امر موجب می شود تا پولیش سنگ کف انتخاب هوشمندانه تری نسبت به بازسازی سنگ کف باشد .

البته باید خاطر نشان کرد که پولیش سنگ کف انواع مختلفی دارد برخی از آن ها مازاد بر براق کردن و درزگیری باعث ممانعت از لغزش می شوند و اصطلاحا به آن ها ، پولیش های ضد لغزش گفته می شود. بصورت کلی پولیش ها دارای دو قابلیت بنیادی براق سازی و درز گیری هستند که مورد اول برای صاحبان بنا ها بیشتر در اولویت است و به وسیله ی آن سعی می کنند تا کدری بوجود آمده در سنگ های خود را از بین برده و براقی روز اول را به آن ها برگردانند.

کفسابی پارکت منزل یا محل کارتان را به ما بسپارید

مزیت های پولیش سنگ کف چیست؟

پولیش سنگ کف
پولیش سنگ کف

پولیش سنگ کف دارای مزیت ها و فواید فراوانی برای صاحبان بنا ها می باشد به طوری که این روز ها اغلب افراد آن را به بازسازی ترجیح می دهند و  در ایام مشخص ویا مراسمات خاص با یک بار پولیش کردن آن می توانند نما و زیبایی ساختمان خود را دو چندان کنند .

اولین مزیتی که می توان برا پولیش کردن نام برد همان خاصیت زنده سازی فضای خانه می باشد این امر حس زندگی و کار در یک محل تمیز و تازه ساخت را به ساکنان آن می دهد که در روحیه آن ها تاثیر به سزایی دارد . علاوه بر این افرادی که قصد فروش خانه خود را دارند با یک بار پولیش کردن سنگ کف ساختمان خود باعث می شوند تا خانه زیبا تر و جذاب تر دیده شود و همین امر در قیمت و البته جلب مشتری بیشتر برای خانه تاثیر شگرف است.

دومین قابلیت پولیش سنگ کف درزگیری و عایق کردن سطح سنگ می باشد به طوری که آن را در برابر نفوذ آب و سایر مایعات حفظ می کند و عمر و دوام آن را افزایش می دهد . این ویژگی برای فضا های که بصورت مرتب در معرض شستشو یا مواد اسیدی نظیر شوینده ها ، سرکه و..  قرار دارند بسیار منحصربفرد و عالی است .

قیمت های مربوط به سنگسابی و کفسابی را می توانید از این صفحه ببینید

برخی دیگر از پولیش ها سبب می شوند تا کف منزل شما ضد لغزش شود . این یک ویژگی بسیار کلیدی برای یک کف به شمار می آید همچنین برخی از پولیش ها همراه با کفسابی صورت می گیرد که در آن یک لایه از سطح سنگ را از آن جدا می کنند و این امر باعث می شود بدون نیاز به کندن و سنگ کاری مجدد نمایی تازه به کف منزل خود بدهید.

مراحل پولیش سنگ کف

فرایند پولیش سنگ کف بسته به سنگی که استفاده می شود متفاوت است و برای هر نوع سنگی می بایست بسته به نوع آن و نیز اشکالاتی که دارد از پولیش جداگانه ای استفاده کرد که بهتر است برای تشخیص دقیق تر آن از یک متخصص کفسابی کمک بگیرید.

اما در کل فرایند پولیش سنگ کف دارای یک ساختار کلی است که برای اغلب آن ها ثابت است . و ما در ادامه می خواهیم این ساختار را برای شما شرح دهیم.

قدم اول در پولیش سنگ کف

 قبل از پولیش سنگ کف باید ابتدا سنگ کف منزل خود را از هر گونه گرد و غباری عاری کنید و آن را کاملا تمیز نمایید.

شما باید تمام کثیفی های موجود درسطح را از بین ببرید و لکه گیری کاملی انجام دهید بعد اقدام به کفسابی و سنگسابی نمایید . در فرایند تمیز سازی و لکه گیری دو نوع لکه وجود دارد . برخی از این لکه ها چندان سخت نبوده و با آب و یا برخی مواد شوینده موجود در بازار پاک می شوند . برخی دیگر نیز مانند جای رنگ و جوهر ، اثرات ضربه ، درز ها ، فرورفتگی ها و… تنها با کفسابی سطح از بین می روند . البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که اثرات کفسابی به مراتب ماندگارتر و البته بهتر است البته قدرت لکه بری و رفع اشکال آن نیز بالاتر است که می تواند سطح را کاملا برای پولیش سنگ کف آماده کند.

در نظر داشته باشید که قبل از شروع به فرایند خشک کردن سنگ کف حتما آن را خشک نمایید و بعد اقدام به پولیش سنگ کف نمایید.

قدم دوم در پولیش سنگ کف

در فرایند پولیش سنگ کف چنانچه از پولیش مایع استفاده نمایید؛ باید آن را درون مخزن دستگاه پاشینگ ریخته و بعد تمام سطح مورد نظر را با آن بپوشانید . در نظر داشته باشید که استفاده از دستگاه برای پولیش کردن کار را راحت تر می کند و نتیجه را بهتر می نماید.

اگر هم از واکس سنگ استفاده می کنید ابتدا باید مقدار مشخصی (نه زیاد) را روی بخشی از سنگ بریزید و سپس آن را به وسیله ی تی حوله ای کلامل پخش نمایید . سعی کنید کل کف را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید و هر کدام را بصورت کامل پولیش کنید . این روش باعث می شود کیفیت کار شما بهتر شود چون اگر همه ی پولیش را یک جا روی کف بریزید ممکن است که پولیش خشک شود و نتوانید بصورت دقیق تمام کف را پولیش کنید.

ترجیحا این کار را به یک کفساب و یا متخصص ماهر بسپارید چون باید با دقت بالا و کیفیت عالی انجام شود تا تمام کف پوشش داده شود و درز ها و منافذ آن گرفته شود. حتما بخش کفسابی ساختمان را مطالعه فرمایید

پولیش سنگ کف
پولیش سنگ کف

قدم سوم در پولیش سنگ کف

در این مرحله از پولیش سنگ کف کمی صبر کنید تا پولیش سنگ کف به خوبی خشک شود . چنانچه سطح کف خود را بصورت قسمت قسمت پولیش کرده باشید تا انتهای کار قسمت های اولیه آن خشک شده اند و اکنون باید منتظر بمانید تا قسمت های آخر آن کاملا خشک شوند .

عدم خشک شدن پولیش باعث می شود تا پولیش به خوبی به سطح زیرین خود نچسپد و درز های لازم را پر نکند . این امر کیفیت کار شما را پایین می آورد چون عملا خاصیت عایق بودن پولیش را از آن می گیرد مازاد بر این چنانچه بدون خشک شدن پولیش به سراغ مرحله ی بعدی بروید ممکن است پولیش حالتی مات بگیرد و به خوبی نتواند سنگ را براق کند.

قدم چهارم در پولیش سنگ کف

این مرحله قسمتی است که در تعیین نتجیه ی نهایی کار بسیار حائز اهمیت است در این قسمت بعد از اینکه پولیش خشک شد بایستی با دستگاه کفسابی مخصوص اقدام به پاک کردن مواد پولیش موجود در سطح نمود. در این مرحله از فرچه ها و لقمه های نرم و مخصوص برای دستگاه کفسابی استفاده می شود که بصورت ویژه برای این کار تولید شده اند . این فرچه ها سبب می شوند تا پولیش اضافه از سطح سنگ برداشته شوند و سطح سنگ یک دست و براق شود. باید درنظر داشته باشید که در این قسمت نباید به هیچ وجه از آب استفاده کرد و تنها باید آن را بصورت خشک استفاده نمود تا نتیجه ی کار کاملا با کیفیت و عالی باشد.

کفسابی لوکس آماده خدمت رسانی در تمام نقاط تهران می باشد

قدم پنجم در پولیش سنگ کف

این مرحله آخرین مرحله از پولیش سنگ کف است. در این مرحله بایستی ضایعات پولیش باقی مانده بر روی سطح سنگ را جمع آوری کرد . در نظر داشته باشید که از آب برای این تمیز سازی استفاده نکنید بلکه به وسیله یک تی خشک سطح را تمیز کنید و بعد از چند روز اقدام به شستن سطح مورد نظر نمایید .

جمع بندی

این نکته را باید در نظر داشته باشید که فرایند پولیش سنگ برای نما ، کف حیاط ،کف منزل و..  به کار می رود که فرایند کلی آن ها مشترک می باشد اما برای هر ناحیه ممکن است لازم شود تا از ابزارآلات و دستگاه های ویژه استفاده شود برای همین توصیه می کنیم تا کار پولیش سنگ کف خود را به یک استاد کار مجرب و با تجربه بسپارید تا نتیجه ی کارتان ماندگارتر و بهتر باشد.

همواره این نکته را در نظر داشته باشید که سنگ هایی که قبل از پولیش کردن کفسابی می شوند عموما زیبایی و درخشانی بیشتری به خود می گیرند چون اساسا کفسابی و پولیش کردن دو فرایند مکمل هستند به این صورت که ابتدا کفسابی را پیش نیاز پولیش کردن می دانند.

کفسابی کمک می کند تا لکه گیری و تمیز سازی بهتری روی سطح صورت گیرد بفرض مثال لکه های حاصل از رنگ و مواد اسیدی و یا فرورفتگی های حاصل از ضربات و درز های موجود در سنگ همگی به وسیله ی کفسابی از بین می روند. بسیاری از افراد بدون توجه به کفسابی اقدام به  پولیش کردن سنگ می کنند و همین امر باعث می شود تا پولیش نتواند به خوبی برخی قسمت های لازم نظیر درز ها و سوراخ ها را عایق نماید همچنین وجود سوراخ و درز باعث انعکاس نا متقارن نور بر رو یک سطح می شود که از جلوه و زیبایی سطح پولیش شده می کاهد لذا توصیه می کنیم تا قبل از فرایند پولیش سنگ کف حتما از کفسابی هم استفاده نمایید.

به این صفحه امتیاز دهید 🙂
[تعداد رای ها: 2 میانگین: ]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.