کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت

عملیات سابیدن سنگ به چه منظور انجام می­گیرد؟


کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت، عملی است که برای سایش، سنباده زنی و صیقلی کردن سنگ­های روی کابینت انجام می­گیرد. این عملیات برای حفظ درخشش و براق ماندن سنگ گرانیت بسیار موثر است. هم چنین برای صاف کردن لبه های خشن اطراف سنگ­های تازه برش خورده نیز انجام می­گیرد تا بتوانید سنگ کابینت را به راحتی دست بزنید و استفاده نمایید. در مورد سنگ­هایی که در حال استفاده هستند جهت تمیز کردن، صیقل انداختن و حذف خراش­ها و بریدگی­های روی سنگ­ها نیز از عمل کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت استفاده می­شود.

ابزارهای مورد نیاز برای سابیدن سطوح سنگی چیست؟


صیقلی کردن سطوح سنگی، را می­توانید به راحتی به شرکت­ های کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت بسپارید. روش­های متفاوتی برای سابیدن سطوح وجود دارد.

ابزاری که در این کار مورد نیاز است، عبارتند از:

  • سطل
  • آب گرم
  • صابون
  • مسواک قدیمی
  • عینک محافظ چشم
  • دستکش
  • برس  
  • ابزار Dremel
  • کاغذ سنباده شنی در دانه­های درشت، متوسط و ظریف- روغن معدنی یا پولیش تجاری، (پولیش سنگ، ماده­ای شیمیایی است که در دو نوع به صورت مایع و جلای سنگ وجود دارد و در عملیات کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت کاربرد دارد.)

چگونه سنگ را به صورت دستی صیقل بدهیم؟


چگونه می­توان سنگ­ها را بدون ابزار صیقل داد؟ برای تمیز کردن سنگها، یک سطل را با آب گرم تمیز و مواد شوینده پر کنید و توسط برس تمام خاک و آشغال­های باقی مانده از سنگ را بزدایید. برای آنکه کثیفی، دوده و چربی را در هر شکاف کوچک سنگ از بین ببرید، از یک مسواک قدیمی استفاده کنید.
برای کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت، با استفاده از یک ابزار چرخشی دستی، که اغلب به عنوان ابزار  dremel نامیده می شود، روی سنگ­ها را بسابید.
در شروع به سنگ سابی و پرداخت و صیقلی کردن سنگ­ها، برای حصول اطمینان از ایمنی کار، پوشیدن دستکش و عینک محافظ چشم الزامی است. با این کار، گرفتن لبه ها و شکاف­های تیز سنگ ساده تر می­شود و در موقع کار ذره­های سنگ به چشمان شما برخورد نمی­کند. شرکت کفسابی لوکس برای ارائه خدمات کفسابی و سنگسابی در تهران با شماست

آیا شما می توانید سطح سنگ را با Dremel صیقل کنید؟


عملیات کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت ابزارهای مخصوص خود را نیاز دارد. ابزار  Dremel، نوعی ابزار چرخشی است که کاربردهای فراوانی در صیقلی کردن سطوح سنگی در خانه یا کارگاه دارد. با استفاده از ابزار دستی Dremel شما می­توانید سنگ را براق کنید. به منظور صیقلی کردن سطح سنگ، ابتدا با کاغذ سنباده شنی آنها را بسابید و سپس با ابزار چرخشی Dremel آن را صیقلی کنید.

سنباده زنی سنگ چیست؟


برای سنباده زدن یا Sanding سنگ ها از دانه ­های درشت شن و ماسه یا کاغذ سنباده شنی استفاده می­شود. کاغذ سنباده را با آب مرطوب کنید و با مالش دادن بر روی سزح سنگ، کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت را آغاز کنید و تا زمانی که لبه های تیز شروع به صاف شدن کردند و یا تا زمانی که سطح سنگ مورد نظر صیقلی شد، کارتان را ادامه دهید. در عمل می­بینید که برخی از سنگها نرمتر از بقیه هستند. ممکن است متوجه شوید که سنگهای نرمتر، نیازی به کاغذهای با دانه­های سخت ندارند. ابتدا با کاغذ سنباده شنی متوسط، سابیدن را شروع کنید و سنگ را به حالت شفاف و صیقلی تبدیل کنید. همانطور که نتایج دلخواه خود را می بینید، از کاغذ سنباده شنی سبک تر استفاده کنید، تا در پایان به نتیجه فوق العاده خوبی برسید.

پرداخت و صیقلی کردن سنگ کدام است؟

جهت صیقلی کردن یا  Polishing سنگها، با استفاده از یک پارچه ضخیم مانند جین یا دنیم، سنگ را صیقلی کنید تا زمانی که برق بزنند و یا شروع به درخشیدن کنند. در این مرحله، شما می­توانید انتخاب کنید که یا به پرداختن سنگ با پارچه های خود ادامه دهید، یا رویه سنگها را با روغن معدنی یا پولیش­های تجاری پوشش دهید و اجازه دهید تا آنها خشک شوند، در اینصورت تا حدودی از آلوده شدن و کثیف شدن زودهنگام سنگ جلوگیری می­شود. به این اخطار توجه داشته باشید که هنگام کار با سنگ­ها و انجام کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت، از عینک محافظ چشم و دستکش استفاده کنید. پولیش سنگ کف

فواصل زمانی لازم برای کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت چقدر است؟


انجام کفسابی و سنگسابی بستگی به میزان استفاده و مکان استفاده از سطوح سنگی دارد. به طور مثال ممکن است کف پارکینگ به خاطر رفت و آمد زیاد ماشین­ها نیاز به سنگسابی سالانه داشته باشد (خدمات کفسابی پارکینگ). برای سطح کابینت در یک آشپزخانه رستوران ممکن است، به دلیل استفاده مکرر از این کابینت­ها نیاز به سنگسابی سالانه یا دو سال یکبار پیدا کند ولی در آشپزخانه خانگی سنگسابی چهار سال یکبار کافی باشد.

آیا سنگسابی همه سطوح سنگی یکسان است؟


عملیات سنگسابی بستگی به جنس و نوع سنگ متفاوت است، شرکت­های تامین کننده خدمات کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت مهارت لازم در این زمینه را دارند. سابیدن سنگ یا سنگسابی جزئی از خدمات کفسابی در نظر گرفته می­شود. صیقلی کردن سنگ­های با جنس سخت مثل موزاییک، بتن، و گرانیت نیاز به عملیات کفسابی دارند که برای همه نوع کف اعم از بتونی و سنگی قابل اجرا می باشد. ولی برای انواع سنگ های ترد و شکننده مانند مرمریت ، دهبید و تراورتن عملیات ساب سنگ قابل انجام است. در عملیات سنگسابی با استفاده از ابزارهای مخصوص، لایه بالایی در حدود ۲ الی ۴ میلیمتر از سطوح سنگی را می سابند تا سطح سنگ یکنواخت و براق شده و همه ناهمواری­های سنگ رفع گردد. کفسابی بتن را حتما مطالعه فرمایید

روی کابینت آشپزخانه از چه نوع سنگی استفاده می­شود؟


سنگ گرانیت از انواع سنگ های آذرین می­باشد ( مطالب بیشتر راجع به سنگ ها ار از این قسمت مطالعه نمایید) . این نوع سنگ ها وقتی در درون زمین، به علت گرمای زمین و یا آتشفشان­ها، ذوب شوند، به دلیل سیال شدن این ماده مذاب به سمت بالا به حرکت درآمده و برای خود راهی به سمت خارج از پوسته پیدا می­کنند که به آنها گدازه می­گویند. این گدازه­ها پس از سرد شدن، سنگ های آذرین را پدید می­آورند. سنگ گرانیت، در ساخت بناها و مکان­های مسکونی به علت مقاومت زیادی که دارد بیشتر در فضاهایی که پر استفاده هستند، مثل فضای پارکینگ یا فضاهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. البته بر روی کابینت و اپن یا پیشخوان آشپزخانه­ها، سنگ­های گرانیت خارجی نیز مورد استفاده می­باشند. این نوع سنگ از سنگ­های حساس است، به همین دلیل برای کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت در خانه ها، باید نهایت دقت را به عمل آورد. برای تمیز کردن آن استفاده از اسفنج و آب گرم کافی است و از شوینده­های اسیدی و سیم طرفشویی نبایستی استفاده کرد. در چند سال اخیر، استفاده از سنگ­های کوارتز برای پوشش کابینت آشپزخانه نیز افزایش یافته است. این نوع سنگ­ها ظاهر ساده تری دارند و برای کسانی­ که در دکوراسیون خود به دنبال رنگ های سردتر و به ویژه طیف رنگهای خاکستری و سفید می­باشند مناسب تر است.  در ساخت سنگ کوارتز از نود درصد مواد کوارتزی، و ده درصد از انواع پلیمرها، رنگ و رزین تشکیل مشده که استحکام و ماندگاری بالایی دارد و سطح آنها هموارتر و صاف تر است.

مزایای سنگسابی کدام است؟

کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت
کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت


لازم است عملیات سنگسابی با دقت بسیار انجام گیرد، زیرا سنگ­ها به طور معمول، شکننده و بسیار حساس هستند و در صورت انجام کار بدون دقت لازم، امکان وارد شدن خسارت به سنگ وجود دارد و حتی ممکن است آن را تخریب نماید. جهت کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت، بایستی از افراد متبحر و کارآزموده برای انجام این عملیات استفاده کرد تا بدون آسیب رسانی به سطوح سنگی، به مزایای مطلوب برسیم که عبارتند از:

  • بسته شدن درزها و شکاف­های روی سنگ­ها و جلوگیری از ورود آلودگی­ها به داخل سطح سنگی
  • در اثر نشست ساختمان، سطح سنگ روی کابینت از تراز خارج می­شود که می­توان سطح سنگ را هموار نمود.
  • براق و صیقلی شدن سطح کابینت که جلوه زیبایی به آشپزخانه می­دهد.
  • افزایش عمر مفید سنگ با سنگسابی صحیح
  • افزایش بهداشت و تمیزی محیط آشپزخانه­های خانگی، غذا خوری­ها و رستوران­ها، که در سلامت مصرف کنندگان اثر زیادی دارد.
  • با کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت، لعاب و براق بودن اولیه به سنگ­های کابینت باز می­گردد و نیاز به سنگ کاری دوباره را از بین می­برد.

کاربرد سنگ ساب دستی چگونه است؟


امروزه در فضاهای کوچک مثل کابینت و اپن آشپزخانه،که سطوح سنگی و زوایای غیر قابل دسترسی دارند، برای کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت، سنگ ساب دستی مورد استفاده قرار می گیرد. از ساب زن دستی برای صیقلی و براق کردن دیوارهای بتنی، سنگی و موزاییکی استفاده می­شود. کف ساب دستی به خاطر ابعاد کوچک و کارایی ظریف آن برای گوشه­های دیوارها و محلهایی که امکان استفاده از ساب تکفاز و سه فاز وجود ندارد، استفاده می­شود.

روش کفسابی با دستگاه ساب چگونه است؟


در کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت، باید به نوع جنس سنگ توجه داشت. گرانیت از اوایل دهه 2000 یکی از محبوب ترین مواد برای پوشش کابینت، اپن یا پیشخوان آشپزخانه و حمام بوده است. گرانیت در همه جا استفاده می­شود زیرا مثل سنگ مرمر از نوع سنگ­های رسوبی و متخلخل نیست، بنابراین کمتر مستعد لکه شدن با روغن و آلودگی­های دیگر است. با این حال، پیشگیری از لک شدن، کلید تمیز نگه داشتن سنگ­های گرانیتی است. به محض اینکه آشغال یا لکه­ای روی آن بیفتند، سریع آن را از سطح سنگ جدا و تمیز کنید، بنابراین نمی­توانند به عمقی از سنگ نفوذ کنند. گرانیت در برابر باکتری ها بسیار مقاوم است، به همین دلیل مورد توجه ویژه برای استفاده در کابینت و اپن آشپزخانه قرار گرفته است. سنگ­های روی کابینت­های آشپزخانه به ویژه از نوع گرانیت ضد آب و مقاوم در برابر سایش می­باشند. دستگاه ساب کف که به آن فرچه سیمی هم گفته می­شود، از جمله روش­های جدید کف سابی است. برای کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت، اگر از ساب سیمی با احتیاط استفاده شود، بدون آنکه به سطح رویی کف پوش، سرامیک و یا سنگ آسیب برساند، آنها را تمیز می­نماید. دستگاه های کفسابی و سنگسابی را بیشتر بشناسید

چگونه گرانیت را براق کنیم؟


برای حفظ درخشش و براق ماندن سنگ گرانیت، باید به طور مرتب و با دقت گرانیت را تمیز کنید. در اینجا نحوه کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت یک آشپزخانه از جنس گرانیتی را خواهید دید. ابتدا سطح کابینت و یا اپن را با آب گرم و مواد شوینده پاک کنید و کاملا شستشو دهید. شما همچنین می­توانید از یک محلول 50 : 50 از ایزوپروپیل الکل و آب استفاده کنید. از سرکه، محلول شیشه پاکن یا سفید کننده روی گرانیت استفاده نکنید. استفاده های مکرر از این مواد اسیدی، سطح سنگ گرانیت را مات می کند و بتونه­ هایی که برای درز گیری استفاده شده را تضعیف می کند. ، از مواد تمیزکننده یا ساینده استفاده نکنید، زیرا گرانیت می تواند خراشیده شود. خبر خوب اینکه شما برای گرانیت، تمیزکننده خاصی نیاز ندارید. خوب است که از این محصولات استفاده کنید، اما دارید برای محصولی که به آن نیازی ندارید، هزینه می کنید، همان محلول ساده ماده شوینده ملایم و آب گرم کافی است.

چگونه لکه های روی سنگ گرانیت را محو کنیم؟


اگر بدانید چگونه لکه ها را از بین ببرید، به معنای این است که می­دانید چگونه آشپزخانه را تمیز کنید. با کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت، تمامی لکه ­های روی کابینت و کانتر یا پیشخوان آشپزخانه تمیز می­شود. برای حذف لکه ها از گرانیت، یک خمیر از جوش شیرین و آب درست کنید. با خمیر و یک پارچه نرم، به آرامی لکه را مالش دهید. ممکن است چندین بار این شستشو را تکرار کنید، تا یک لکه سخت را از بین ببرید. برای لکه­ های خیلی سخت، خمیر را روی لکه قرار دهید، با یک تکه پلاستیک روی آن را بپوشانید و اطراف لبه ها را کامل ببندید. اجازه دهید خمیر تمیز کاری روی لکه بماند، این کار می­تواند چند روز طول بکشد. هنگامی که خمیر خشک شد، از پارچه نرم برای پاک کردن آن استفاده کنید. در نهایت با آب گرم شستشو دهید.

چگونه پس از کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت، درخشش روی آن باقی بماند؟


برای باقی ماندن درخشش بر روی گرانیت، مقدار کمی روغن خوراکی را بر روی یک پارچه تمیز نرم قرار داده و آن را روی کابینت و اپن آشپزخانه مالش دهید. این پوشش ملایم باعث می شود که مقداری مقاومت در برابر لکه ها ایجاد شود و مستعد پذیرش لکه نباشد. حتی اگر مراقبت­های لازم جهت تمیز نگهداشتن سطح سنگ را انجام دهید، خوب است بدانید که برای درخشان کردن سطوح گرانیتی لازم  است هر بار به طور مجدد کفسابی و سنگسابی را توسط شرکت­های ارائه دهنده این خدمات به انجام رسانید. این کار، مانع از انعطاف پذیری و حساسیت نسبت به لکه ها می شود. برنامه خود را طوری تنظیم کنید که برای هر دو تا چهار سال یک بار، کفسابی و سنگسابی سنگ روی کابینت گرانیتی خود را دوباره انجام دهید. با دانستن چگونگی تمیز کردن یک آشپزخانه گرانیتی، جلوه و زیبایی ظاهری آشپزخانه خود را همیشه حفظ می کنید و سطوح سنگی را برای سال ها مبارزه با آلودگی و مات شدن، آماده می­نمایید.

مروری بر خدمات شرکت کفسابی لوکس:

کفسابی در مرکز تهران

نماشویی ساختمان ها

کفسابی و براق کردن پارکت

قیمت سنگسابی

به این صفحه امتیاز دهید 🙂
[تعداد رای ها: 2 میانگین: ]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.